• Writer's pictureΔρ. Γιάννης Πατούλιας

Διατροφή για λιγότερο Αρθριτικό πόνο

Updated: Mar 10, 2021

Η επιστημονική μελέτη του αρθριτικού πόνου έχει δείξει την άμεση σχέση της διατροφής με τη φλεγμονή που οδηγεί στην αύξηση του πόνου της αρθρίτιδος.

Κατ' αρχήν η διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες, δηλαδή σαλάτες, φρούτα και δημητριακά. Προβιοτικά (ειδικά γιαούρτια και άλλα γαλακτοκομικά σχετικά προιόντα) και πρεβιοτικά (φρουκτο-ολισακχαρίτες και ινουλίνες) πρέπει να χρησιμοποιούνται σε περίπτωση λήψης αντιβιοτικών.

Δεύτερον πρέπει να μειωθεί η λήψη τροφίμων που πυροδοτούν την φλεγμονή των ιστών, όπως οι τροφές πλούσιες σε ζάχαρη και σε κάποιους ασθενείς τα αυγά και το γάλα. Υπάρχουν όμως κι άλλες τέτοιες τροφές που θα πρέπει να διαπιστωθούν ότι έχουν φλεγμονώδη δράση και να αποφεύγονται. Αυτές οι τροφές μπορεί να είναι διαφορετικές στο κάθε ασθενή. Με πιο όμως τρόπο μπορεί κανείς να βρει ποια είναι αυτά τα τρόφιμα;

Υπάρχει μια "βασική διατροφή" με την οποία μπορεί να ξεκινήσει να καταναλώνει κανείς για λίγες εβδομάδες και στη συνέχεια ν' αρχίσει να προσθέτει μια επιπλέον τροφή (π.χ. το αυγό, μετά το γάλα κ.ο.κ.) ανά 3-4 ημέρες, παρατηρώντας εάν αυτή πυροδοτεί τον πόνο. Η "βασική διατροφή", που ασφαλώς δεν πυροδοτεί πόνο είναι, το κοτόπουλο, τα πράσινα λαχανικά, οι γλυκοπατάτες και οι σπόροι κινόας που είναι ένα ψευτοδημητριακό της Λατινικής Αμερικής.

Αν κάποιος δε μπορεί να ξεκινήσει αυτή τη διατροφική διερεύνηση, πρέπει να μειωθεί η καθημερινή λήψη ή και ν' αποκλειστεί σε ορισμένες περιπτώσεις, η διατροφή πλούσια σε κρέας (πλην του ψαριού και του κοτόπουλου), το αλκοόλ, τα μπαχαρικά, η ντομάτα, τα αυγά, η σόγια, το καλαμπόκι, το γάλα και τα παράγωγά του, το κουλούρι, τα κέικ και τα μπισκότα.

Οπωσδήποτε επιτρέπονται τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα τρόφιμα πλούσια σε πολυφαινόλες, το ελαιόλαδο.